شروع دوباره...

سلام. میخوام سال جدید از جلسات جدیدمون بنویسم! با دور شدن از جلسات قبلی، برای اینکه دوری رو کمتر احساس کنیم، سعی کردیم چندنفری هفته ای یکبار دور هم جمع بشیم و ما هم قرآن رو بخونیم، بهش فکر کنیم و توش کاوش بیشتری انجام بدیم.

اولین روز سوره تین رو خوندیم:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ  وَالتِّینِ وَالزَّیتُونِ   وَطُورِ سِینِینَ   وَهَذَا الْبَلَدِ الْأَمِینِ   لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ   ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ   إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَیرُ مَمْنُونٍ   فَمَا یکَذِّبُکَ بَعْدُ بِالدِّینِ  أَلَیسَ اللَّهُ بِأَحْکَمِ الْحَاکِمِینَ

قسم به انجیر و زیتون   و سوگند به «طور سینین»، و قسم به این شهر امن  که ما انسان را در بهترین صورت و نظام آفریدیم، سپس او را به پایین‌ترین مرحله بازگرداندیم، مگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند که برای آنها پاداشی تمام‌نشدنی است!  پس چه چیز سبب می‌شود که بعد از این همه روز جزا را انکار کنی؟! آیا خداوند بهترین حکم‌کنندگان نیست؟!

روی چند تا موضوع اصلی تمرکز و صحبت کردیم:

احسن تقویم

اسفل سافلین

عمل صالح چیست؟

اجر بی منت چیه؟

...

قرار شد این موضوعات رو توی قران جستجو کنیم تا هفته آینده بیشتر در موردشون صحبت کنیم و برامون روشن بشن.

به طور کلی جمع بندی مون این بود که خداوند انسان رو با بهترین پتانسیل ها و استعدادهای بالقوه آفرید و بعد او رو در دنیای خاکی که برای منزلت انسانی، پست محسوب میشه قرار داد. حالا این انسان میتونه راه برگشت به جایگاه حقیقی اش رو پی بگیره یا می تونه در پستی ها غرق بشه و راه اصلی اش رو گم کنه. اگر ایمان و باور حقیقی رو به قوانین الهی این عالم کسب کنه و در عمل او ظهور پیدا کنه (اعمالش در جهت اصلاح باشه)، به آنچه لایقش هست دست پیدا می کنه. ولی اگر حقیقت رو بپوشونه، طبق همون قوانین خداوند حکیم، در پستی ها فرو میره و در اسفل السافلین سرگردون میمونه.

نظرات 3 + ارسال نظر
بهزاد شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:14 ب.ظ http://jeepers-creepers.blogsky.com

ترجیح میدم انجیل بخونم

ادمک جمعه 15 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:02 ب.ظ http://darodivarsara.blogsky.com

سلام.
سال نو مبارک.

مثه اینکه تو مسیر خیلی خوبی قرار گرفتین امیدوارم ادامه دار باشه به مدد توفیقات الهی

پنل پیامک رایگان جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:06 ب.ظ http://sms5002.ir/register.php

بنام خدا با سلام خدمت شما مدیر گرامی شما می توانید فقط با پرداخت ده هزار تومان صاحب یک پنل پیامک همراه با خط اختصاصی ارسال و دریافت شوید. با این خط می توانید پل ارتباطی جدیدی برای کاربران خود فعال نمائید.لازم به ذکر است پیامک های نرفته به شما برگشت داده می شود.همچنین می توانید خط مورد علاقه خود را دریافت کنیدجهت دیدن دمو و ثبت نام به آدرس زیر مراجعه فرمائید sms5002.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد