مومن همیشه دهنده است ...

... بعضی مریض ها هستند که خوش اخلاقند و آدم وقتی عیادتشان می رود، آنها آدم رو عیادت می کنند! من رفته ام و در مریض خانه ها دیده ام که کسی که به عیادت مریض آمده، خودش مریض حال است یعنی مریض روحی است. هی "ننه من قریبم" در می آورد که چقدر روزگار بد است، چقدر زمانه بد است، رنگهای همه پریده و مانند این حرف ها را می زند. حالا رفته بالای سر این مریض هم دارد این حرف ها را می زند که قربانت بروم چقدر رنگت پریده، چقدر لاغر شده ای! مریض گفت تو چرا با من این جوری حرف می زنی؟ من حالم خیلی هم خوب است! مریض این را گفت، گفت دیشب غذایم را هم خورده ام و مانند این حرف ها. حالا کدام یکی از هم عیادت کردند؟ اگر گفتید؟ مریض از او عیادت کرد! حالش را به جا آورد، چربش کرد. ان شاءالله ایمانتان قوی باشد و با مقصدتان آشنا باشید که اگر کسی آمد از شما عیادت بکند، خودش عیادت بشود. ان شاءالله مریش نشوید اما برای مثال عرض می کنم. چرا او شما را عیادت کند، شما او را عیادت کن. خدا این را به شما عطا می کند. مومن همیشه دهنده است، صفات خدا و صفات ائمه را دارد. وقتی که مومن قوی باشد، قلبش با خدا و ائمه باشد، اگر کسی به عیادت شما آمد، آن وقت شما از او عیادت می کنی. حالش را به جا می آوری و چربش می کنی. البته با ادب، چون نمی خواهی که اذیت کنی. می گویی خدا مهربان است و مریضم کرده و در رختخواب خوابانده است. من مال خودش هستم، یک روز سالم نگه می دارد و یک روز مریض ...


مرحوم محمداسماعیل دولابی، جلد ششم طوبای محبت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد