دوربین عکاسی...

...دوربین عکاسی را طوری ساخته اند که وقتی دکمه را میزنند، هم نور می زند و هم عکس می اندازد. این مربوط به آخرت هم هست. یعنی شما اول نور بینداز و بعد عکس بردار. اول بر پیغمبر خدا صلوات بفرست، بعد به زندگی خودت نگاه کن و ببین چقدر قشنگ است.

با نور زیبایی و پاکی، سر نماز دستی به چشمهایتان می مالید، صلواتی میفرستید، دعایی هم می خوانید، آن وقت به زندگی خود نگاه می کنید. امیدوارم ببینید که در زندگیتان زیبایی زیاد هست.

شیعیان امیرالمومنین علیه السّلام زندگی این عالمشان هم خیلی خوب است. اگرچه تلخ باشد ولی همه اش خوب است. خداوند خستگی هایمان را به در کند و هیچ گاه خسته نشویم. هروقت هم خسته شدی، یک تکان به خودت بده، خدا رفع می کند. وقتی سرت را تکان دادی، خداوند قادر است به حق ائمه علیهم السّلام و خوبانش، تمام خیالاتی را که داشت مغزت را میشکافت از بین ببرد.

خداوند برکت دهد، هم قدرت ها را زیاد کند و هم زندگی ها را سلامت کند تا راحت بنشینید و برسید به جایی که یک ساعتش هفتاد سال عمر باشد. یک ساعت که آدم در بهشت بنشیند، از هفتاد سال عبادت دنیا بهتر است...

...خدا روزی کند که انسان در گرفتاری و خوشی، کلمات او را بفهمد و با فعلش حرف بزند. خداوند هم با فعلش با ما حرف می زند. با کارهایی که درباره ی ما می کند. و کسی حاضر نیست حرف های خدا را گوش بدهد. انسان وقتی مضطرّ شد، ربّ او این کلام را به انسان یاد می دهد:" أَلَیْسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ". خداوند مرحمت کند که انسان با او سر و کار داشته باشد. خودش مرتّب انسان را راهنمایی و هدایت می کند.

اگر انسان بو ببرد که مربّی او، دارد او را می سازد، صبر می کند. یک مرتبه که صبر کرد و بزرگ شد، مرتبه ی دوم قوه اش بیشتر می شود و خیلی برایش آسان است...


مرحوم محمداسماعیل دولابی، جلد 1 طوبای محبت

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:27 ق.ظ

kheili jaleb bood. merc

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد