نیّت آسمانی...

آیه 160 اعراف:

"و آنان را به دوازده عشیره که هریک شاخه  ای بود تقسیم کردیم، و به موسی آنگاه که قومش از او آب خواستند وحی کردیم که با عصایت به سنگ بزن. آنگاه از آن دوازده چشمه جوشید که هر گروهی آبخور خود را بشناخت. و ابر را سایبانشان نمودیم و برایشان منّ و سلوی نازل کردیم، از این چیزهای پاکیزه که روزیتان کرده ایم بخورید. و آنها بر ما ستم نکردند بلکه بر خودشان ستم می کردند."

معلم گفت: بدترین وضع برای قلب انسان اینه که به سنگ تبدیل بشه ولی خدا از این گونه قلب ها هم صرف نظر نمی کنه و در آیه 74 بقره می فرماید: سنگ ها حالات مختلفی دارند، گروهی در اثر اصابت معجزه ی خدا، منفجر می شه و چشمه ی آب از آنها می جوشه و این گونه حیات از اون سنگ جریان پیدا می کنه! گروهی آب نم نم از اطرافش روان می شه و برخی هم اصلاً هبوط پیدا می کنه و فرو می پاشه و کارش تموم می شه. نکته ی مهم اینه که مربی گری خدا رو بفهمیم که حتی اگر به سنگ تبدیل شدیم، رهامون نمی کنه و راهش رو نشون می ده که یک معجزه برای جوشیدن آب و حیات از این سنگ کافیه! ولی مهم اینه که ما جزو کدوم یک از این نوع قلب ها هستیم و اون معجزه ای که لازمه تا به این قلب اثر کنه چیه؟ در این آیه هم می فرماید که من 12 چشمه براتون تدارک دیده ام که هر قومی می تونه از چشمه ی خودش سیراب بشه. 

معلم اشاره کرد همیشه تمرکز انسانها روی حیات مادی، توجهشون رو از حیات معنوی شون کم می کنه و همین عامل باعث می شه از حقایقی که حتّی بهشون ایمان دارند، غافل بشوند و مثلاً با وجود اینکه از رسالت حضرت موسی مطمئن بودند، دائم به فکر منّ و سلوی و تامین احتیاجات دنیوی شون بودند. در مورد معامله ای که با امام حسین کردند هم می خوانیم:   آنچه کنند به کاسبی است     کس نکند ملامتش.

یعنی بیماری اینها این است که کاسبند حتی در دین هم کاسب هستند نه آنکه ندانند حسین کیست، بلکه از حکومت ری و کوفه نمی توانند بگذرند! همون طور که امام علی اشکال کار همه ی ما رو آرزوهای دور و دراز می دونه. خدا برای هر گروه، هر تیپ و هر صنفی، مدل مناسب رو ارائه کرده و این که 12 چشمه مختلف برای این قوم با سلایق متفاوت جوشیده (تا هر گروه بر اساس سلیقه و نیازش یک راه رو به سوی خدا انتخاب کنه) یا 12 امام با مدل های مختلف زندگی و شرایط متفاوت قرار داده برای اینه که ما از اونها بر حسب شرایط زندگی خودمون الگو برداریم و یاد بگیریم! نشانه های خدا همه جای دنیا وجود داره چه برای مسلمونا در مکه و کربلا و... یا برای مسیحی ها با برنادت، فاطیما و ...  

در نهایت اینکه حتماً یکی از این مدل ها به من می خوره و باید یکی از این چشمه ها رو برای دریافت آب حیات انتخاب کنم. اگر از این محبت در وجود ما باشه، یعنی این وجود، حیات دارد و تنها راه دریافت این آب حیات، محبّته! چون این وجودهای برتر همه مملوّ از محبّت اند و همیشه جاری اند و حیات را جریان می بخشند. این افراد به همه حیات می دهند و هرگز در عوض این بخشش ها، توقّع و درخواستی ندارند. اهل ولایت خود را به این چشمه ها می سپرند و زنده می شوند.

معلم از مرحوم دولابی نقل کرد که: در این عالم تلاش نتیجه نمی دهد بلکه نیّت نتیجه می دهد! اگر نیت درست و خالص بود، کار به انجام میرسد ولی اگر خودت رو به در و دیوار بکوبی ولی نیت ناخالص داشته، بی ثمر خواهد شد. هرگاه دیدی در کارت دنبال ارضای نفست هستی، اصلاً حرکت نکن چون فایده نداره و این عمل به آسمان نخواهد رسید بلکه در محدوده ی خاک می مونه و از بین میره! اما اگر نیّت خدایی و آسمانی است، دست خدا در کار وارد می شه و مسیرها گشوده می شود و به سرعت پیش خواهد رفت. سعی کنبد خودتون رو از هیاهو و اینکه دیگران چی میگن جدا کنید چون در شلوغی ها نیست که اتفاقی می افته و لازم نیست سروصدای زیاد و شلوغ کاری به پا بشه تا حرکت مهمی در این عالم اتفاق بیافته. در خلوت خودتون تصمیم بگیرید و حالا قدم مهمتر اینه که راه خودخواهی ها رو ببندیم تا کارمون خالص بشه.  

نظرات 2 + ارسال نظر
آیسودا یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:34 ب.ظ http://www.webpatogh.com

سلام
سایت جدیدالتاسیسه ولی...
ما قصد داریم به 10 نفر از 100 عضو اول نفری 6000تومان اعطا کنیم و تمامی امکانات پولی را براشون رایگان کنیم!+ به 10نفر از 10

درضمن توی این سیستم ،گروههایی شبیه یاهو هم درست شده که تو اگه بخوای بری گروه یاهو بزنی مهاله بتونی زیاد عضو بگیری ولی چون توی این سیستم جز اولینها می شی گروهت بعدا که سیستم اعضاش زیادتر شد گروهت میشه از قدیمیهای سیستم که همه عضوش میشن!میتونی ازین طریق آمارت را هم ببری بالا!
یا میتونی قسمتی از مطالب وبلاگت را توی وبلاگت در سیستم بنویسی و برای ادامه مطلب آنها مردم را به وبلاگ خودت ارجاع بدی تا آمارت و رتبه ات در گوگل بالاتر بره!


پس چرا وایسادی!؟ [گل]

[ بدون نام ] یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:39 ب.ظ http://www.oxinads.com/?i=53768

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد